地產博客
瀏覽人次:27221    回應:45
文亮言

政府是可以收回土地

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2018年5月11日

  當樓價飆升,兩位前特首話搵唔到地,當時我話地產商手上有大量農地,只要他們願意補地價,將農地變成住宅用地,可以興建大約100萬面積500呎單位,所以,政府應該積極與地產商協商補地價金額,即使低於市價亦沒有辦法,因為這是解決供應不足的最快捷辦法,有很多用數據分析的專家不同意我的說法,他們說沒有証據顯示地產商手上農地可以興建100萬個單位,叫我拿出實據來,老實說,我真的是拿不出,不過,當時會德豐堅叔話投地地價太貴,又沒有把握,會通過補地價來增加土地儲備,而集團土儲足夠興建9萬個500呎單位,我相信堅叔說的時候沒有太在意,但我聽在心裏,會德豐的土地儲備可以興建9萬個單位,所有地產商土地應該可以興建超過100萬個單位,今日,有調查顯示,首四位地產商土地儲備可以興建大約63萬個單位,所以,如果政府與地產商勾結,房屋問題便不是問題,現在問題是政府不敢與地產商勾結,導致供應不足,樓價飆升,官商不勾結反而令地產商資產增值,但又沒有解決問題。

  昨日我認為最震撼的說話就是李澤鉅話政府可以引用(土地收回條例)收地,李澤鉅這樣敢說亮話,我對他完全改觀,我以為以他超級富豪二代身份,說話一定會避重就輕,但竟然說政府可以收地,想也想不到,但老實說,我相信政府未必要行這一步,因為地產商知道政府有此權力,必定會努力補地價,以及大量推出新樓,希望樓價不再飆升,政府便沒有壓力推出新樓空置稅或者引用(土地收回條例)收地,供應不失衡,樓價便可以回復正常,不過,原來真的是春江水暖鴨先知,昨日下午發展局局長黃偉綸開記招建議加快收購舊樓以及農地速度,真正向供應埋手,樓價應該可以穩定。

 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

回應者名稱
密碼
1. 天馬座 2018-05-11 09:31:54
我相信政府一定做得到, 不過政府要循序漸進, 有生之年應該可以見到成果。
2. 腥港人 2018-05-11 10:00:31
同循序漸進推進民主一樣,咨詢復咨詢就推進左,講真,如果高鐵出張500蚊月票去大灣區,香港就唔再有房屋問題,需知道去到惠洲、花都先係個零鐘車程,大把又大又平又好住
3. 真真薯片 2018-05-11 10:43:29
係洪水橋起條村專門安置重建戶黎加快重建,但係果條村2023-2024先起好……………
4. 鳥5 2018-05-11 10:49:36
非常明顯高地策,本質跟本係~人為。。有冇地跟本都係~人為。。。D果Timming一D人訓醒。。小心啦!世上冇一個七姑LOOk既政府年年萬億盈利㗎,而家突然話自己比人揾左笨。。希臘,日本如是。。。當年剪羊毛得德國狂加息打壓資產價先保得住工業国㗎。。。
5. 鳥5 2018-05-11 10:59:18
英國果套Law,連奶粉都可以( 戰略物品 ),Landlord 又點會唔放 金鐘罩呢? 殖民地會比你作反嗎?
6. 鳥5 2018-05-11 11:25:27
打你地主識飛,冇一個 植民地地主 可以挑戰王權。。。明5明,年年萬億我都七啦!過一2年水開始溒,而家仲5係時侯派貨咩!收地硬係越收越平㗎啦!英女王養你咩。。哈哈
7. 向泛民说不 2018-05-11 11:32:55
政府如果可以随便用土地收回条例,那么政府做的就是中共50年代的土改。
8. 真真薯片 2018-05-11 11:46:50
董伯,貪憎,689引用土地收回條例收地169次就冇問題,今日要林鄭收地就係50年代中共土改,向飯既邏輯果然係世界級



【收回土地條例】回歸20年引例收地169次 林鄭掌發展局後暴跌

最後更新日期:
「土地大辯論」上周四(4月26日)開鑼。特首林鄭月娥昨日(3日)出席立法會答問大會,被民主黨尹兆堅問及為何不願動用《收回土地條例》收地時,言之鑿鑿警告隨意引例或會導致耗時耗力的司法覆核。然而,《香港01》統計憲報發現,在1997年至2017年間,政府合共引用該例收地169次,平均每年使用8次。值得一提的是,自詡「大膽」的林鄭於2007年出任發展局長後,當局引例的次數開始暴跌。

9. 鳥5 2018-05-11 11:58:23
中共係做過多错事,5O年土改冇係錯架老友。。我指係社科去睇D件事,通賬,高地策,發国債,对外滙率,息n,人口周期,GDp。。全部都係双刃劍。。
10. 舍神 2018-05-11 11:59:21
[李澤鉅話政府可以引用(土地收回條例)收地,李澤鉅這樣敢說亮話]

我聽完反覺佢太年輕不及老父老練!  太吋!  言下之意是, 你又試試看,睇睇work 唔work (高音收尾)?!!

當年發叔輸物院打贏官C,攪到新界遍佈車場, 貨櫃場!

官地收回條例係未經法律挑戰的! 英國佬其實也心知肚明, 如受法律挑戰, 政府多會敗陣!
所以當年推出丁屋政策去安撫原屋民。 但同一條例用在地產商上,是行不通的! 我相信政府和地產商在呢方面是有一定默契的。官地收回條例是方便收新界佬的地!

林鄭多年前(未係特首)也提過一次政府唔會睇後台, 一視同仁會引用此條例向法展商收地。但之後便再不敢提!
近期更說:

林鄭: 引用《收回土地條例》或引致漫長司法覆核

說白點, 便是面對法律挑戰其實是會敗數, 以後連新界佬手上的農地都不能再以幾百元一呎便話收就收。

李生可說是挑機挑到好盡......... 不單得失行家, 也得罪政府!
11. 真真薯片 2018-05-11 12:07:54
舍神兄,你既論點我未必完全認同,但係有point而且有說服力,比起向飯淨係識講打手,土改之類完全冇point既回應高質得多

在下個人認為,小超人比張子強教過,行事低調穩陣,唔得罪人,唔似會出黎咁樣串正苦,當然,如果佢以行動證明,還返一兩塊農地比正苦,就有說服力得多
12. 舍神 2018-05-11 12:15:12
政府話收回再拍出去, 好難說得通是 "公眾行益"!

但, 香港是資本主義地區, 充公人家私產本身就未受到過真正的法律挑戰!

不用小超自己出手的, 其他發展商一定同你打官C死過!

我相信政府是知道會敗陣的!

一己見解, 當多個角度,不用太認真,我都係up up 
13. 鳥5 2018-05-11 12:18:07
條law本來存在,何以叫做土地改革呢?而家5係改Law,改策之喎。。2個概念喎。。。5好輸打鸁要喎。。條Law英國佬喎,又何來會輸呢?慢長既司法覆亥、?講緊係十年後供應唱?條Law本來存生,5係 一地兩檢 喎,5诜經垃圾會架!法官跟英國立法原意,案例 參考,再向弱勢 一方傾斜判案喎。。。可以打,可以拖,但睇5到會输喎。。
14. 鳥5 2018-05-11 12:28:39
7/F,而家地霸條Law行緊,冇事米冇事Law之喎。。D條Law5係不代表可以大於政府最大行洗權力㗎!英國佬地主權點會大终皇權呢?先攪清楚果概念先,條Law果因由先。。。5係就比人 忽悠
15. 鳥5 2018-05-11 12:38:40
要打挭係政府鸁啦!諗到諗,9咁多 殖民地,過百年9咁多地霸,個9個有水冇春仔,边果可以從Law挑戰到(皇權)㗎。。
16. 鳥5 2018-05-11 12:48:51
殖民地條Law,有水就打得赢Landlord條Law,哈哈,乜野概念呢?。。哈哈。。。,比野叫做殖民地呢?當時英女主諗住養你咩!哈哈。。。政府扮七就得。。

17. 真真薯片 2018-05-11 12:51:50
舍神兄,大家都係吹下水,閣下既見解都有道理,正苦驚輸官司都唔奇,不過在下估官司都係睇決心,689堅持ban hktv夠唔怕打官司啦,正苦打官司係冇限錢,如果董伯,貪憎,689都敢用土地收回條例,仲用左169次,唯獨是林鄭唔敢用,似乎背後有d野係我地唔知
18. 鳥5 2018-05-11 12:53:42
乜野叫做殖民地皇法呢?landlord一詞果内函,坐下覺得被忽忽悠者衆。。。
19. 舍神 2018-05-11 13:08:47
用左169次..........用得多不代表真理就在你那一方! simple logic!

我只想問一個問題!

有冇一次是用在發展商身上? 定全是原居民?  哈哈....^^
20. 舍神 2018-05-11 13:09:15
做了咁多年人,我敢講,打官C,冇"贏硬"呢兩個字!
香港的確仲享有C法獨立。
政府打輸官C....其實是常見!不是乜新聞。

或者可以咁講,呢個risk,冇一方敢去 take!
21. 鳥5 2018-05-11 13:10:36
真真兄,今次我不同意政府打官司會输。。landlord一詞内 內涵同一般人谂法,我覺得被人 忽悠者衆,除非係皇室成員。。Landlord法定地位權力冇大家諗甘高。。。
22. 十一哥 2018-05-11 13:21:29
真真天真、正苦會怕打官司 ?  驚…係怕各路大錢袋將來私法覆核9官嘅前途、而家掰掰討好…夕陽一定無限好。

23. 鳥5 2018-05-11 13:46:31
各位,李生講概係冇錯,地霸打可施5會鸁,點講大家明呢?泔表述,一個租客不能超越業主法定地位,否則冇效,週業主不能超越大厦 公契,大厦公契不能超越普通法,普通法不能超越基本法等同皇權,否則一律無效。。再舉例子業主不反对租客賣白粉。。。刑事之外。。文事 民事訴訟 該項目一律無效。。。landlord 同政府法定地位5係对等呀老友。。。
24. 鳥5 2018-05-11 13:49:29
法律5係道德審判呀!判詞先係呀
25. 真真薯片 2018-05-11 13:52:19
算啦,收唔收地既問題,討論點唔係“應唔應該”,而係“會唔會”,我就覺得林鄭唔會收地,原因其實已經唔重要

689用5年時間同你講點樣加快供應,臨走前仲話供不應求近尾聲,林鄭上台就搞大便論,傾d填海,效野公園,球場之類十年都成唔到事既所謂辦法,現成地唔敢收,農地補地價主動權完全係地霸手上

其實結論已經非常明顯,就係未來5年每年私樓單位供應唔會超過萬八,但係正苦放人落黎就humhum聲,每日150,每年過萬留學生,另外再加過萬專材移民,我唔評論放人落黎係岩定唔岩,只係睇房屋供應相對人口既增長速度,未來5-10年樓價走勢,顯而易見,唯一既變數只係侵侵起浪,睇下個浪有幾大同維持幾耐,但係只要中國頂到,香港樓市長遠供不應求既大方向係冇得改變
26. 鳥5 2018-05-11 13:58:49
地覇自己知自己事㗎!可以屈,但條Law自己知自己事。。
27. 十一哥 2018-05-11 14:01:53
咁多理據…仲唔瞓身 ?  銀行財仔借就托到盡…隊哂落磚頭、揾真真銀啦!

28. 鳥5 2018-05-11 14:11:46
我再表述香港正苦係唯一(發行)士地權利,地霸 權利(必須)向正苦權利 框架 以下進行。。
29. 鳥5 2018-05-11 14:15:25
正苦向(内部守則,指引運行),可隨改(5係法律)。。5好比人忽悠。。。
30. 腥港人 2018-05-11 14:16:08
阿根廷都頂到,阿爺一定頂到,爭在輕傷定重傷啫。

我覺得兩邊梗會耍一輪花槍,阿爺又可以成功教仔,侵侵又有得交待,但真打就完全未係時候。講電腦科技,所有作業系統都係美國的。硬件方面,整晶片嘅光刻機係歐洲嘅,即使阿里騰訊玩軟件玩到飛天,都係用美國系統;即使華為中興砌電話賣通街,一樣用歐美技術。中芯漢芯完全未夠水平玩。唯一切入點係華為嘅5G技術開始進入世界舞台。

政府手上無熟地,但一鐵一局有。政府如果有心,搵房協包起一鐵一局嘅地,官地就搵房委起。到時地霸咪慢慢囤飽佢囉。當然,以現時情況,就算係毛澤東管香港,都唔會咁玩,同錢有仇咩?
31. 鳥5 2018-05-11 14:26:07
D果TimmingD果信号係長期利淡信号,正苦出Law既底牌。。。而家向地霸埋手手。。條Law跟本大家都知。。D果時揚。。利淡。。
32. 十一哥 2018-05-11 15:15:12
同正苦打官司、就好似同基金賭對手、人地使嘅係街外錢、玩得大先夠威、自己荷包打打下就好難捱、正苦衹要玩寃鬼纏身…就算大錢袋都要喊咁口。

33. 太上忘情 2018-05-11 15:25:31
自回歸以來,香港富豪(主要是地產商)以為自己係造王者,挾特首以令中央,去到曾蔭權時為最高峰。可惜他們政治智慧不足,並多次漠視中央領導人的勸誡(解決香港深層次矛盾),中央決定棄唐捧梁。一眾富豪採取不合作運動,在土地供應上袖手旁觀,乃至佔中依然沉默是金。
中央決定要亮劍,誅曾蔭權、新地郭氏,炮轟李嘉誠,香港富豪終於夢醒,明白要繼續在香港做生意,就要明白誰是揸莊(中央),於是全力配合林鄭特首。
34. 向泛民说不 2018-05-11 15:51:23
30楼,美国人是不担心大陆的贪污腐败,虽然他们打手经常抹黑,但是美国其实是欢迎这样的现象。因为不会挑战到他们的地位,同时我们也可以看到其实美国的走狗国家南美,菲律宾,日本其实贪污腐败也是很严重。

但是老美不能接受是中国10几亿人口生活改善,不做美国的cheap labor。这一定会挑战到美国的利益。现在的贸易战就是要拖着中国发展,等中国永远做美国的奴隶。

当你发现这样的事实之后,你会很讨厌黄丝美狗带路党。
35. 向泛民说不 2018-05-11 16:08:17
真真,听其言,观其行,我就觉得689真系覓地建屋。

CY未上場就被毒果設計的醜聞狂攻猛打, 即使他不賣地產商的賬, 大力覓地建屋, 也敵不過犯民和毒媒的假新聞攻擊, 害得他幾乎家破人亡, 到現在仍然被盲毛追殺。
36. 真真薯片 2018-05-11 16:17:29
在下理據充分,火力已經備妥,只係等個靚價入市增持,林鄭增加供應無望,唯有靠侵侵推冧市,至於冧市我有冇事,呢方面唔洗閣下為我操心
37. 腥港人 2018-05-11 16:20:29
所以重點係阿爺點睇點規劃,如果去大灣區做開荒牛有著數,實有人肯去,但事實上唔可行嘛。

地霸有實力揸樓,但都唔可能漠視上面維穩個決心,中央理得你幾錢呎樓吖,係呢樣嘢令反對派有機可乘,講緊話禁止中共殖民嚟解決問題,禁止富二代、官二代移民先最大問題。

如果用城寨模式起樓係可行,我相信阿爺都會支持。
38. 十郎 2018-05-11 16:35:16


      一句講晒 , 政府都有聰明人既 , 佢有好多野可以做 , 例如空置稅 , 租管 , 收地 , 限購 , 重稅 , 公屋 , 填海等等 , 如果要樣樣 sure win 才做 , 就蛋家婆摸蜆 , 第二篩啦。佢地要等 , 等樹上熟 , 自然爆 , 咁樣唔駛揹篤爆樓市的罪名 , 又多左盈餘 , 坐多兩年至爆的話 , 執下野 , 唱幾句歌 , 又到下一個庄。

      我地講咁多 , 都係唗9氣姐。醒目既 , 諗下點樣食到大茶飯喇 , 唔好唗左個咁荀機會。




39. 真真薯片 2018-05-11 16:56:02
向飯,你又黎賴犯民,我都話咯,只要林鄭依家推填海方案,搵葉劉做主席衝垃會,我就唔信過唔到

你講到犯民拉布咁勁,我叫你同我賭一地兩檢過唔過到,你又唔敢賭,人地賭琴日出空置稅都夠膽賭啦,你對犯民拉布強勁既信念連請一日早餐都不如?咁你以後唔好再提犯民拉布啦,你自己都冇信心犯民可以拉倒一地兩檢,但又日日講犯民拉布勁,完全冇說服力
40. 樓價必升 2018-05-11 17:36:51

1. 樓已昇華成奢侈品, 除左提供居住用途, 更加係維持個人及下一代競爭力既必需品, 如若放棄家園(即三代人未擁有物業) 很大可能成為低端人口, 一輩子被排擠於大城市外, 迫遷往大灣區避難所。未來十年, 未擁有物業的人口將會付出沈重代價去守護家園, 此現象亦解釋CCL將呈現一條直線, 代價是無窮無盡的。

2. 中國國力10年內超越美國, 配合一帶一路, 令香港擠身成全球的超級一級城市。全球既資金將會登陸香港, 物業被外資搶掠, 樓價將會首當其衝, 火箭式上升。

3. 土地供應遙遙無期, 未來10年依然供不應求。
41. 十一哥 2018-05-11 18:16:52
扎哂炮…等靚價、咁猛火力…又識捉靚價、大錢袋都未有咁嘅台型、真真欽敬欽敬 ! 
不過喺度吹咁耐都要噏下、咁豪情壯志…通常結局好壯烈嘅。

42. 巿场反應 2018-05-11 18:23:34
中原指數連續4周創新高,市場不信政府可以解決土地供應問題,
43. 太上忘情 2018-05-11 19:26:30
泛民和本地富豪在佔中前都是策略性夥伴,至少2點可以推論到。
1. 你估班泛民大狀D收入係邊黎?梗係幫有錢人服務賺返黎,唔通接法援case可以做到住豪宅揸靚車?只要本地富豪話唔俾生意,佢地敢唔敢咁落力反政府?全世界政客和商人都有千絲萬縷關係。
2. 如果香港一回歸就順應中央,本地富豪就冇政經地位啦。好似湯生話齋,識得打工的人會俾人睇到自己點辛苦工人,例如制造危機假象,如果唔係咪好似雲格囉。本地富豪就好大誘因利用反對派來證明自己的重要性。
44. mr ngan 2018-05-12 09:54:37
 政府只敢收蟻民的地,地霸的。。。。😔
45. 真真薯片 2018-05-12 16:36:46
在下解釋過好多次啦,正苦,建制,地霸,犯民,其實互相扯貓尾,大家都想樓市升,不過由於道德同角色既原因,就做台戲出黎比阿爺同市民睇佢地要解決房屋問題之嘛,呢個係現實,現實存在就係道理,問題係有人真係信正苦會幫佢甚至痴痴地等正苦會幫佢上樓,比正苦呃鑊勁,搞到要交2,30年租輸死,臨老要訓術排公屋,呢個先係問題,所以在下盡量多留言,只係想多d人明白,千其唔好信香港正苦既房屋政策會幫到你買私樓/居屋,你想靠正苦上樓,請向公屋埋手,炒散出現金糧,戶口keep住冇錢,搵個女人生3件排快隊,咁樣最實際